Češi ani Slováci na vinobraní moc nejezdí

Češi ani Slováci na vinobraní moc nejezdí. Raději si dají víno doma.

S příchodem podzimu a doby vinobraní oslovila v rámci svých pravidelných průzkumů česko-slovenská sales promotion agentura Sales House s.r.o. na 350 Čechů a Slováků s otázkami týkajících se vína a vinobraní. Na dvě třetiny Čechů (71 %) a Slováků (65 %) obecně konzumuje víno, a v obou případech ve 40 % nejméně jedenkrát týdně. Rozdílnost mezi Čechy a Slováky nastává v momentě bílé vs. červené. Zatímco polovina dotázaných Čechů nejvíce konzumuje bílé (49 %) polosuché (44 %), na Slovensku je to červené (45 %) suché (39 %). Další větší rozdíl najdeme pak v konzumaci burčáku. Ta je na Slovensku vyšší, téměř 50 % dotázaných, oproti překvapivě pouhým 32 % v Česku. Zhruba jedna třetina dále uvedla, že víno nepije vůbec, a to zejména proto, že jim víno nechutná (40 % jak v ČR, tak SR). Češi nad Slováky vedou v návštěvnosti vinobraní, ale i tak je to v Česku pouhých 32 % a na Slovensku jen 22 %. V obou případech se jedná o menší vinobraní v okolí jejich domova. Jak Češi, tak Slováci (cca 60 %) si nejraději vychutnávají svou sklenku vína v pohodlí domova.

Kontakt:

Olga Kunešová

BIG FISH & CO., sro

Křenova 3

162 00 Praha 6

Tel: +420-602-105322

www.bigfishco.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu s grafy, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Keywords ČR-víno-vinobraní-BIG FISH & CO-MÍNĚNÍ

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Food, gastronomy

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.