Češi preferují bílou barvu a malují svépomocí jednou za pět let

Češi malují rádi na bílo | Zdroj: PPG

Češi malují rádi na bílo | Zdroj: PPG

Kvalitní omyvatelné nátěry oceníte v každém interiéru | Zdroj: PPG Oblíbené jsou snadno aplikovatelné barvy s dlouhou životností | Zdroj: PPG

Spotřebitelský průzkum společnosti PPG, světového výrobce nátěrových hmot, kam patří produkty značek Primalex a Balakryl, odhalil zvyky a nákupní preference v českých domácnostech. Při výběru barev Češi oceňují nátěry odolné vůči skvrnám, rychleschnoucí a se snadnou aplikací. Více než 75 % respondentů dává přednost malování svépomocí, přičemž nejoblíbenější barvou na stěny zůstává nadčasová bílá, kterou upřednostňuje 71 % domácností.

„Češi se stále více zaměřují na praktické vlastnosti barev, které umožňují snadnou údržbu povrchů v interiérech a delší intervaly mezi malováním. Kvalitní složení barev s ohledem na moderního spotřebitele, antibakteriální a omyvatelné vlastnosti pomáhají domovy nejen zkrášlovat,“ uvedl Jan Šipan, obchodní ředitel PPG pro Česko, divize Architectural Coatings.

Udržitelnost jako stoupající trend

Rozhodující roli při nákupu barev hraje především jejich funkčnost – dlouhá životnost a snadná aplikace. Ta je jednou z výhod rychleschnoucích vodou ředitelných barev, které jsou přitom díky pokročilým výrobním procesům stejně kvalitní a odolné jako syntetické nátěry, a proto je upřednostňuje 62 % Čechů. Zároveň celých 60 % dotázaných považuje za důležité kritérium také udržitelnost.

Specializace prodejen a poradenství hrají prim

Pro české spotřebitele je stěžejním faktorem nabízená šíře sortimentu na prodejně, kterou upřednostňují před její vzdáleností. Téměř polovina respondentů dává přednost malým specializovaným prodejnám před velkými hobby markety. Tyto obchody navíc disponují vlastními kolorovacími centry a nabízejí žádaný osobní přístup, zejména v oblasti odborného poradenství, které se týká například přípravy povrchů nebo tónování barev. „Obliba specializovaných prodejen je doménou českých a slovenských zákazníků. Například Maďaři upřednostňují velké hobby markety a blízkost místa nákupu,“ doplnil Jan Šipan dle dat z průzkumů ze zmíněných zemí.

Malováním k příjemnějšímu bydlení

Průzkum rovněž ukázal, že Češi malují své domovy přibližně jednou za 5 let, což potvrdilo 36 % dotázaných. Zároveň 80 % respondentů uvedlo, že motivací pro vymalování interiérů bývají opotřebované nebo zašpiněné stěny. České domácnosti vnímají malování nejen z estetického pohledu, ale také jako důležitý krok v péči o čisté a příjemné prostředí.

Průzkum realizovala společnost PPG ve spolupráci s agenturou MNForce formou online dotazníku během srpna 2024 na reprezentativním vzorku 1 000 dospělých respondentů z celé České republiky.

 

Zdroj: PPG

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Keywords ČR-stavebniny-trh-průzkum-firmy-PPG

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Business, marketing
Building industry, housing and real property

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.