CzechTrade veze do Brna zahraniční experty ze 35 kanceláří

Ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Specialisté ze všech zemí, které se smějí zúčastnit Mezinárodního strojírenského veletrhu (MSV) v Brně, mají pomoci českým firmám především v plánování jejich exportních aktivit v novém roce.

Agentura pro podporu exportu CzechTrade musela i v druhém covidovém roce pomáhat českým vývozcům v nezměněné míře. Soustřeďovala se na poskytování služeb v bezplatném režimu. Během prvního čtvrtletí přeměnila tento modus na “market entry službu”, což je také bezplatná služba, která umožní řešit nejdůležitější požadavky firem při vstupu na zahraniční trhy.

“Přešli jsme kompletně na on-line odborné exportní vzdělávání. Dokonce se ukázalo, že on-line forma je pro celou řadu firem atraktivnější. Obsazenost jednotlivých témat a jednotlivých seminářů byla dokonce vyšší,” konstatuje generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.

Práce po síti se navíc stala normou pro práci celé agentury. “V obdobích, kdy jsme měli omezení fyzického kontaktu, jsme dokázali – ve spojení se zahraničními kancelářemi – pracovat i s českými exportéry a našimi zahraničními partnery v jednotlivých teritoriích,” upřesňuje Doležal.

Na letošní Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně se přihlásilo 35 zahraničních kanceláří CzechTrade, což je více než dvoutřetinová účast. “Zapojily se všechny země, které se mohly zúčastnit,” zdůrazňuje Doležal. Podzimní setkání se zahraničními specialisty považuje za důležité zejména proto, že české firmy plánují v této době své vstupy na zahraniční trhy v následujícím roce. V plánu je úzká spolupráce s aliancí Smart Coty, která bude v Brně rovněž přítomna.

Do konce roku se bude CzechTrade věnovat přípravě aktivit na rok 2022, a to při konzultacích s jednotlivými firmami. “Snažíme se promítnout jejich požadavky do našeho plánu aktivit, sestavit prioritní obory, které chceme rozvíjet v jednotlivých teritoriích. Rádi bychom narýsovali plán účastí na veletrzích, stejně jako načrtli naši dlouhodobou spolupráci s firmami,” vypočítává Doležal.

Video: https://youtu.be/c80n3mucEso

Kontakt:

Zuzana Synková, ředitelka Odboru marketingu a komunikace

zuzana.synkova@czechtrade.cz

Keywords ČR-obchod-stroje-hospodářství-služby-CzechTrade

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Services, tourism
Finance, economics
Business, marketing
Automotive industry, transport and machinery

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.