Hoteliéři hledají cestu ke konkurenceschopnosti

Hoteliéři hledají cestu ke konkurenceschopnosti. AHR ČR udělila ocenění těm nejlepším.

Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) uspořádala letošní 7. výroční konferenci v hotelu Tereziánský dvůr v Hradci Králové. Hoteliéři a provozovatelé restaurací se musí zabývat otázkou udržitelnosti a konkurenceschopnosti na velmi turbulentním trhu, kde nejsou rovné podmínky v podnikání. Klíčové pro vítězství a úspěch na trhu budou kvalita služeb a investice do rozvoje lidských zdrojů.

V Hradci Králové se ve dnech 8. a 9. listopadu 2012 sešli nejuznávanější odborníci z řad hoteliérů a provozovatelů restaurací, aby společně diskutovali budoucí vývoj svého oboru a hledali cesty jak uspět v prostředí silné konkurence a nerovných podmínek v podnikání. Mezi diskutovaná témata patřily například otázky porovnání stávající situace na trhu cestovního ruchu u nás, v Rakousku a na Slovensku, dále ekonomická situace, vývoj hlavních ukazatelů trhu hotelnictví v Čechách a v zahraničí, otázky správné komunikace s médii i zákazníky, udržitelnost oboru a odpovědný přístup k podnikání. Jedním z témat byly také inovace v cestovním ruchu a podpora koncepčního rozvoje našeho oboru ze strany profesních organizací a státu.

Jednání se zúčastnili někteří poslanci a zástupci Ministerstva pro místní rozvoj a agentury CzechTourism.

Stále více se ukazuje, že je nutné učinit kroky k zavedení jasného koncepčního řízení cestovního ruchu. V oboru hotelnictví a gastronomie je třeba dále prosazovat rovné podmínky v podnikání a zavést jasné, transparentní prostředí pro zákazníka i podnikatele. Situace, kdy klasifikace ubytovacích zařízení není závazná a každý podnikatel se rozhoduje sám, do jaké třídy se zařadí, stejně jako prostředí, kdy není jasné, jaké daně budou aplikovány v následujícím roce a v jaké výši, problematika černé zaměstnanosti a neefektivní výběr daní, to vše vytváří dlouhodobě prostředí, kde vyhrává ten, kdo obchází předpisy. To je do budoucna neudržitelné. Samotný obor pak potřebuje návrat z konkurence nízkou cenou ke konkurenci kvalitou. Klíčovou roli budou hrát zaměstnanci, kvalita služeb a inovace v oboru, stejně jako spolupráce mezi hoteliéry samotnými i v rámci profesních svazů.

Během závěrečného večera byly uděleny výroční ceny AHR ČR v kategoriích Hoteliér roku, Restauratér roku, Penzion roku, Mladý manažer roku, Green manažer roku, Škola roku a zvláštní ocenění za podporu české gastronomie.

DRŽITELÉ VÝROČNÍCH CEN ASOCIACE HOTELŮ A RESTAURACÍ ČESKÉ REPUBLIKY 2012:

HOTELIÉR ROKU 2012 /nezávislé hotely/

Andrea PFEFFER - FERKLOVÁ, Grandhotel PUPP Karlovy Vary

HOTELIÉR ROKU 2012 /řetězcové hotely/

Michal SEIFERT, Mamaison Business &Conference Hotel Imperial Ostrava

RESTAURATÉR ROKU 2012 /samostatné restaurace/

Petr ZACH, Restaurace U Bulánka Batňovice

RESTAURATÉR ROKU 2012 /hotelové restaurace/

Robert GERYK, Restaurace Prominent Hotelu Holiday Inn Brno

PENZION ROKU 2012

Penzion UKO Bedřichov

MLADÁ MANAŽERKA ROKU 2012

Markéta JÍŠOVÁ, Hotel Jalta Praha

GREEN MANAGER ROKU 2012

RNDr. Yvonna GAILLYOVÁ, Ekopenzion Centra Veronica Hostětín

ŠKOLA ROKU 2012

Střední škola hotelnictví a gastronomie, SČMSD Praha, s. r. o., Praha - Klánovice

Čestné uznání Za nejlepší studentskou práci v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu roku 2012

Kateřina SETUNSKÁ

Cena JUDr. Vladimíra Štětiny

Ing. Josefu KRŮŽELOVI, za celoživotní přínos českému hotelnictví a gastronomii

MIMOŘÁDNÁ CENA AHR ČR

PIVOVARY STAROPRAMEN a. s., za přínos pro kvalitu českého pohostinství

Kontakt:

ing. Václav Stárek

prezident AHR ČR

GSM: +420 602 765 632

e-mail: starek@ahrcr.cz

Keywords ČR-trh-hotely-restaurace-ocenění-firmy-AHR ČR

Region
Hradec Kralove region

Category
Services, tourism
Business, marketing

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.