Jak přežít v obchodech pro turisty bez turistů?

Manufaktura Karlova 26 Praha

Manufaktura Karlova 26 Praha

Interiér prodejny Manufaktura Melantrichova 17 Praha Český porcelán od Petra a Heleny Ladových Centrum Českého Krumlova bez turistů Centrum Prahy bez turistů Kosmetika Manufaktura

Každoročně touto dobou jsou již oblíbená a známá česká města v intenzivním obležení turistů z celého světa, kteří s příchodem jara přijíždějí objevovat jejich krásy. Letos je ale všechno na ruby a historická centra měst zejí nevšední prázdnotou. Obchody a provozovny postrádají své zahraniční zákazníky a to, kdy se houfy turistů vrátí, je zatím ve hvězdách.


Jedním ze zasažených podniků je i česká značka Manufaktura, která byla založena již v roce 1991, a od samého počátku intenzivně podporuje české řemeslníky a výrobce. I její obchody v centru Prahy, Karlových Varech a Českém Krumlově nyní prožívají těžké časy a úplná absence zahraničního zákazníka je pro ně velmi citelná.


Co s obchodem pro turistů bez turistů?


"Naší prioritou je udržení zaměstnanců i prodejních prostor, které v těchto lokalitách máme. Je to nesmírně náročné, ale nepropouštíme a po celou dobu platíme 100 % mzdy, abychom o naše zaměstnance nepřišli. Za prodejny v centrech měst odvádíme, až na drobné výjimky, vysoké nájmy v plné výši. Podmínky naší podnikatelské činnosti jsou vlivem okolností nesmírně komplikované, snažíme se však zůstat optimisty, přizpůsobit se a hledat cesty jak přežít, abychom i po skončení této nepříznivé doby zůstali silnou tuzemskou značkou," říká Bára Kadičová, marketingová ředitelka Manufaktury.


Zásadním problémem je samozřejmě krize cestovního ruchu, na kterém je závislá naprostá většina prodejen a podniků v turistických centrech měst. Co si tedy počít, když se zahraniční turisté jen tak nevrátí?


Podporujme společně české výrobky


Jedním z kroků, které Manufaktura v těchto dnech podniká, je spuštění kampaně "Podporujme společně české výrobky a řemeslnou tvorbu", ve které nabádá zákazníky, aby si udělali výlet do nevšedních kulis vylidněného historického centra Prahy, navštívili přitom prodejny Manufaktura Original Czech Tradition a odnesli si domů originální kousky z výjimečného portfolia produktů. "Nyní, více než kdy jindy, je třeba podpořit lokální značky a výrobce. Naší nespornou výhodou je to, že oproti většině obchodů v centru Prahy nabízíme originální sortiment, který spolehlivě osloví nejen zahraničního, ale i tuzemského zákazníka. Kromě kosmetiky, kterou sami vyvíjíme a vyrábíme, se nám od počátku fungování naší firmy podařilo sdružit přes 250 drobných řemeslníků, bývalých mistrů lidové tvorby a tradičních menších českých firem. Jejich řemeslné výrobky a dřevěné hračky jsou nadčasové, vyvolávají emoce a vzpomínky a dokáží krásně zpestřit i dnešní moderní interiéry a nadlouho zabavit i děti," dodává Kadičová.


Obchody plné příběhů, které zabaví celou rodinu...


Obchody Manufaktura Czech Tradition v historickém centru Prahy potěší celou rodinu. Maminky zde upoutá voňavá kosmetika plná originálních lokálních přírodních ingrediencí a doplňky pro domácí lázně. Osloví je také výrobky keramických a porcelánových dílen - ať už do kuchyní a obývacích pokojů či na milovanou chalupu. Děti budou nadšené, že mohou objevit záhady hlavolamů, pomocí kouzelného klíčku rozpohybovat unikátní kovové hračky od Kovapu, zatahat si za provázek legrační dřevěné kačeny, roztancovat dřevěné retro figurky z Jizerských hor, hrát si s vláčky a vyzkoušet mnohé další. Tatínci se mohou na chvíli propadnout do dětství a vzpomínat na své oblíbené hračky. Celá rodina se navíc dozví něco nového díky atraktivně pojaté prezentaci tradičních českých řemesel - ať už modrotisku, který je od roku 2018 na seznamu UNESCO, ozdob ze skla, šustí či slámy, vyřezávaných lidových hraček našich prababiček a pradědečků a mnohých dalších. Více informací najdete na www.manufaktura.cz.


Kontakt:

Bára Kadičová, marketingová ředitelka, e-mail: bara.kadicova@manufaktura.cz

Keywords ČR-koronavirus-kosmetika-turistika-trh-hračky-řemesla-firmy-Český národní podnik-Manufaktura

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Processing and manufacturing industries
Services, tourism
Business, marketing
Chemical and pharmaceutical industries
Health service

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.