Jaké jsou nejčastější závady u notebooků?

Uživatelé notebooků, kteří zažili éru prvních laptopů, často lamentují nad vysokou mírou poruchovosti nových strojů. Pravdou je, že podle statistik se do tří let porouchá cca 25 % notebooků. Závady se přitom nevyhýbají žádné značce a týkají se levných i hi-endových počítačů. Technici ze servisního střediska ABAX – pobočka servis Acer – nám prozradili, s jakými závadami se na ně zákazníci obrací nejčastěji. Pro opravu notebooku se rozhodne průměrně 8 z 10 zákazníků, míra reklamací nepřesahuje 10 %.

1. Nefunkční klávesnice

Uživatelé notebooků jsou s klávesnicí v neustálém kontaktu a není divu, že právě klávesnice patří k nejčastěji servisovaným komponentům. Vzhledem k nízké pořizovací ceně není oprava rentabilní, a proto servis většinou mění celou klávesnici za novou.

2. Porouchaný displej

Také displej patří ke komponentům, které poměrně často vypoví službu, a to bez předchozího varování. S ohledem na charakter závady probíhá oprava formou výměny celého displeje nebo některé součástky. Servis notebooků se snaží o co nejlevnější opravu a v případě horšího podsvícení (poměrně častá závada) mění pouze výbojku.

3. Porucha napájecího konektoru

Napájecí konektory se mohou v důsledku nešetrného zacházení vyviklat a nadměrně opotřebovat do té míry, že se přeruší kontakt mezi adaptérem a notebookem. Stejně jako u zmíněných závad klávesnice probíhá oprava formou výměny konektoru za nový.

4. Závada na ventilátoru

Servis počítačů pravidelně řeší problémy s přehříváním. Na vině bývá vadný ventilátor, respektive spálený motorek nebo zadřená ložiska. Zatímco někdy pomůže vyčištění od prachu, jindy nezbývá, než vyměnit nefunkční ventilátor za nový. Vadný ventilátor je bohužel příčinou dalších závad, jejichž oprava je finančně náročnější než samotná výměna ventilátoru – obvykle porucha grafické karty.

Kontakt:

ABAX SERVISNÍ CENTRUM s.r.o.

Tel.: +420 596 622 622

URL: http://www.abax.cz/

Keywords ČR-komunikace-počítače-elektronika-Abax.cz

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
IT, telecommunications

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.