KONFERENCE BETONOVÉ VOZOVKY 2020 - 8. ročník odborné konference s mezinárodní účastí (tentokrát online)

Dne 5. listopadu se uskuteční 8. ročník konference s mezinárodní účastí BETONOVÉ VOZOVKY 2020. Vzhledem k aktuálním epidemiologickým opatřením proběhne konference v online formě. Účastníci konference budou mít možnost o odborném tématu diskutovat prostřednictvím chatu a k dispozici bude rovněž networkingová platforma.


Na konferenci vystoupí 6 českých a 7 zahraničních přednášejících. Jejich přednášky budou věnovány praktickým zkušenostem s realizací a provozováním betonových vozovek a informacím o dalším vývoji, jehož cílem je zvýšení životnosti cementobetonových krytů při dodržení předpisů pro ochranu životního prostředí a bezpečnostních předpisů. Bude zajištěno tlumočení zahraničních příspěvků do češtiny a českých vystoupení do angličtiny.


Program konference je rozdělen do 4 tematických bloků:

● Životnost betonových vozovek

● Budoucnost betonových vozovek a diagnostika

● Opravy, údržba - nové technologie a materiály

● Další možnosti využití cementobetonových krytů.


Problematice životnosti betonových vozovek se budou věnovat odborníci z Ředitelství silnic a dálnic ČR, zástupci stavebních firem, výzkumných ústavů a vysokých škol. Účastníci budou informováni o stavu cementobetonových krytů vozovek ve správě ŘSD a o některých hlavních nedostatcích, které se při výstavbě a opravách CB krytů objevují a návrhů opatření na prodloužení jejich životnosti. Pro zatížené dálniční úseky je cementobetonový kryt jednoznačnou volbou, svou tuhostí a únosností vyhovuje silnému provozu a při dodržení všech technických a technologických předpisů zajistí vysokou životnost.


Jedním z témat bude i nově zaváděná metoda úpravy povrchu cementobetonového krytu, tzv. grindingu. Jedná se o negativní texturu vzniklou vybroušením diamantovými řeznými kotouči vždy s jednou hlubší drážkou a několika mělkými drážkami v podélném směru. Tato úprava zajišťuje tišší povrch s dobrými protismykovými vlastnostmi a jedná se tedy o alternativu k úpravě povrchu s obnaženým kamenivem, která je dnes používána při výstavbě a všech opravách a rekonstrukcích dálničních krytů v ČR. Hlučnosti bude věnována i jedna samostatná přednáška, která shrnuje výsledky měření na různých površích vozovek v ČR. Další zahraniční příspěvek bude věnován belgickým zkušenostem s betonovými vozovkami v tunelech, jejich výhodám a doporučením pro návrh a konstrukci.


Velmi zajímavá a inspirující bude přednáška německého autora, která shrnuje aktuální situaci ve výstavbě dálniční sítě, prognózu dalšího vývoje a možná opatření pro vypořádání se s negativními vlivy na výstavbu a provoz pozemních komunikací, jakými jsou vzrůstající zatížení těžkými vozidly a s tím související růst kolon, rostoucí požadavky na ochranu klimatu, protesty obyvatel proti novým dálnicím a jejich rekonstrukcím i nedostatek kvalifikovaných pracovníků.


V programu konference jsou dále přednášky o nových technologiích oprav cementobetonových krytů. Představena bude metoda oprav cementobetonových krytů pomocí prefabrikovaných betonových desek, která byla použita v Německu a dále metoda whitetoppingu, která byla v letošním roce aplikována v České republice při opravě povrchu asfaltového krytu odpočívky na dálnici D 52 u Rajhradu. Principem této metody je překrytí původní asfaltové vozovky novou poměrně tenkou vrstvou cementobetonového krytu, která je buď spojena s podkladem, nebo je spojení záměrně zabráněno.


Dalším tématem konference bude využití cementobetonových krytů a válcovaného betonu na vozovkách nižších tříd, polních cestách a jiných dopravních plochách. Český příspěvek se bude věnovat použití cementobetonového krytu pokládaného finišerem pro kolejové polní cesty. Pro zdařilé provedení betonových ploch mají rozhodující význam především detaily konstrukce a účelné uspořádání spár s odpovídající geometrií desek. Proto bude velmi přínosný zahraniční příspěvek, který se zabývá novými předpisy a návody vydanými v Německu, jež se týkají projektování, konstrukcí a stavbou betonových dopravních ploch. Tyto předpisy jsou zaměřeny na použití cementobetonových krytů pro okružní křižovatky, autobusové dopravní plochy, odpočívky, městské a silniční komunikace ve volné krajině a kontejnerové a logistické plochy. Přednášky odborníků ze Španělska a Rakouska přiblíží zkušenosti s využitím válcovaného betonu jako krytu pro vozovky nižších tříd.


Základní informace o konferenci Betonové vozovky 2020:

Datum konání: 5. listopadu 2020

Online konference

Záštita nad konferencí: Ing. Radek Mátl, Ředitelství silnic a dálnic ČR

Pořadatelé: STRABAG a.s., Skanska a.s., Svaz výrobců cementu ČR a EUROVIA CS, a.s.

Organizátor: Výzkumný ústav maltovin Praha


Kontakt:

Ing. Stanislava Rollová, rollova@vumo.cz

www.betonovevozovky.cz

Keywords ČR-stavby-silnice-Svaz výrobců cementu ČR

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Automotive industry, transport and machinery
Building industry, housing and real property

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.