KONFERENCE BETONOVÉ VOZOVKY 2024 - 10. ročník odborné konference s mezinárodní účastí

Ve středu 6. listopadu 2024 se v Aquapalace Hotelu Prague v Čestlicích uskuteční 10. ročník konference s mezinárodní účastí BETONOVÉ VOZOVKY 2024. Na konferenci se přihlásilo více než 277 účastníků z 91 společností, kteří si budou moci vyslechnout 5 zahraničních a 6 českých přednášejících. Jejich přednášky budou věnovány praktickým zkušenostem s realizací a provozováním betonových vozovek, zavádění nových výrobků do praxe a informacím o dalším vývoji technologie výstavby cementobetonových krytů, jehož cílem je zvýšení životnosti cementobetonových krytů při dodržení předpisů pro ochranu životního prostředí a bezpečnostních předpisů. Bude zajištěno tlumočení zahraničních příspěvků do češtiny a českých vystoupení do angličtiny.

Program konference je rozdělen do čtyř tematických bloků:

1. blok: Stav a prognóza výstavby betonových vozovek v ČR a zahraničí

2. blok: Opravy a údržba – strategie a technologie

3. blok: Betonové vozovky a ekonomické aspekty

4. blok: Betonové vozovky a Green Deal

Problematice životnosti a udržitelnosti betonových vozovek se budou věnovat odborníci z Ředitelství silnic a dálnic ČR s.p., zástupci stavebních firem, výzkumných ústavů a vysokých škol. Účastníci budou informováni o plánu výstavby cementobetonových krytů v České republice, o stavu cementobetonových krytů vozovek ve správě ŘSD, o některých hlavních nedostatcích, které se při výstavbě a opravách cementobetonových krytů objevují a o návrzích opatření na prodloužení jejich životnosti. Pro zatížené dálniční úseky je cementobetonový kryt jednoznačnou volbou, svou tuhostí a únosností vyhovuje silnému provozu a při dodržení všech technických a technologických předpisů zajistí vysokou životnost.

Příspěvky zahraničních autorů se zabývají otázkami projektování, kvality, zvyšování životnosti cementobetonových krytů a zkušenostem s používáním směsných cementů do vozovkového betonu. Jedním z témat bude i retexturování povrchu cementobetonových krytů, jako technologie, jak zvýšit životnost a udržitelnost betonových vozovek. Retexturováním povrchu lze zajistit tišší povrch s velmi dobrou rovností a s dobrými protismykovými vlastnostmi.

Hlučnosti vozovek bude věnována samostatná přednáška, která shrnuje výsledky měření na různých površích vozovek v ČR i v zahraničí a vývoji hlučnosti v závislosti na době provozování jednotlivých úseků.

Zahraniční příspěvky se budou zabývat polskými zkušenostmi s výstavbou betonových vozovek, vlastnostmi betonové vozovky v nejdelším rakouském tunelu Arlberg po 45 letech provozu, použitím směsného cementu do betonu nově budovaných rakouských cementobetonových krytů a belgickými zkušenostmi s výstavbou a sanací povrchu cementobetonových krytů.

Další české příspěvky uvádí zkušenosti s použitím kompozitních kluzných trnů v nově budovaných cementobetonových krytech, věnují se zavádění směsných cementů pro výrobu silničních a konstrukčních betonů a podrobnějšímu posouzení jejich vhodnosti pro cementobetonové kryty.

 

Základní informace o konferenci Betonové vozovky 2024:

Datum konání: 6. listopadu 2024

Místo konání: Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích u Prahy

Záštity nad konferencí: Mgr. Martin Kupka, Ministerstvo dopravy ČR a Ing. Radek Mátl, Ředitelství silnic a dálnic ČR s.p.

Pořadatelé: STRABAG a.s., Skanska a.s., Svaz výrobců cementu ČR a EUROVIA CZ a.s. a MI-Roads a.s.

Organizátor: Výzkumný ústav maltovin Praha, s.r.o.

Kontakt: Ing. Stanislava Rollová, s.rollova@post.cz

www.betonovevozovky.cz

 

 

 

Keywords ČR-stavby-silnice-stavebniny-Svaz výrobců cementu

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Automotive industry, transport and machinery
Building industry, housing and real property

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.