Nejdiskutovanější bankou na internetu je Raiffeisenbank, bankovním produktem úvěr

Jméno Raiffeisenbank bylo v uplynulých týdnech nejčastěji zmiňovaným názvem bankovního domu na tzv. sociálních sítích a v dalších diskusních fórech na českém internetu. V on-line debatách o konkrétních finančních službách lidé nejčastěji zmiňovali slovo "úvěr". Vyplývá to z vyhodnocení obsahu internetových diskusí společností eMerite, které navazuje na tři předvolební analýzy internetových diskusí o českých politických stranách a jejich představitelích.

Analýzu zmínek o bankách a jejich produktech v komentářích návštěvníků on-line médií realizovala společnost eMerite s využitím specializovaných softwarových nástrojů určených k monitoringu sociálních sítí (Facebook, Twitter, YouTube apod.).

Klíčové slovo "Raiffeisenbank" se objevilo ve více než 30 % z celku nalezených výskytů jmen bank, jen s malým odstupem následovala Česká spořitelna s necelými 30 %. Třetí nejvyšší počet diskusí se týkal mBank (22 %), dále následovala již s větším odstupem Komerční banka (13 %) a GE Money Bank (4 %).

Slovo "úvěr" bylo předmětem 65 % z celku vyhledaných výskytů názvů nejběžnějších bankovních produktů. Dalších téměř 7 % příspěvků obsahovalo související klíčové slovo "půjčka". Necelých 11 % připadlo komentářům a názorům se slovem "úrok", přes 9 % diskusních příspěvků se týkalo hypotéky a 8 % stavebního spoření. Méně než půl procenta vyhledaných příspěvků obsahovalo frázi "spořicí účet" a další bankovní produkty už se v internetových diskusích objevily jen zcela výjimečně.

Nejčastějším impulsem k započetí diskusí byly žádosti o radu, která banka při žádosti o úvěr nepožaduje doložení výše příjmu nebo u které je možné získat nejnižší úrok.

Součástí výzkumu bylo i vyhodnocení tzv. sentimentu jednotlivých diskusních příspěvků (emocionálního zabarvení), tzn. zda se autoři vyslovili vůči dané bance či bankovní službě pozitivně nebo negativně. Tyto údaje budou spolu se zjištěným sociodemografickým profilem diskutujících a dalšími sledovanými ukazateli zveřejněny v samostatné případové studii na stránkách http://www.emerite.cz.

Společnost eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest, poskytuje e-marketingové analýzy a poradenství založené na internetových měřicích technologiích. Provádí monitoring a vyhodnocování preferencí a motivů uživatelského chování návštěvníků webových stránek např. pro Úřad Vlády ČR, České aerolinie, Český rozhlas, Vodafone, E.ON, McDonald’s, Emco a řadu dalších institucí a firem v ČR i ze zahraničí.

Kontakty:

Martin Petrášek, ředitel společnosti

eMerite, s.r.o.

Jungmannova 19/29, 110 00 Praha 1

Tel.: 225 377 892, 736 607 044

E-mail: info@emerite.cz

http://www.eMerite.cz

Keywords ČR-banky-internet-firmy-eMerite

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Finance, economics
IT, telecommunications

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.