Nestlé podepsalo Evropský pakt o plastech. Do budoucnosti bez odpadu investuje až 50 mld. Kč

Dnes se společnost Nestlé připojila k Evropskému paktu o plastech. Pakt je v souladu s ambicemi společnosti dosáhnout závazku 100 % recyklovatelných nebo opakovaně použitelných obalů a do roku 2025 snížit používání čistých plastů o jednu třetinu. Nestlé také před nedávnem oznámilo investici 50 mld. Kč do rozvoje oběhové ekonomiky pro plasty.

"Během posledních padesáti let došlo k dramatickému zvýšení využívání plastu. To je potřeba změnit. Proto jsme uvítali možnost podepsat Evropský pakt o plastech. Našim společným cílem je přechod na oběhové hospodářství zlepšením sběru, třídění a recyklace v Česku, na Slovensku a také v celé Evropě. Už nyní vyrábíme například láhve pro některé naše značky pouze z použitých plastů. Chceme zajistit, aby všechny naše obaly mohly být recyklovány a obaly vyrobené z recyklovaných plastů byly zároveň vhodné pro opětovné použití v potravinářském sektoru,“ říká Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a Slovensko.

Evropský pakt o plastech, iniciovaný Francií a Nizozemskem, má jediný cíl: urychlit přechod k oběhové ekonomice plastů. Pakt sdružuje přední společnosti, nevládní organizace a státy, které se zavázaly k dosažení těchto společných cílů do roku 2025:

  • Snížení spotřeby plastových výrobků a obalů vyrobených z primární suroviny nejméně o 20 %.
  • Zvýšení kapacity zařízení pro sběr a recyklaci plastových obalů v Evropě nejméně o 25 %.
  • Zvýšení podílu recyklovaných plastů v obalech v průměru nejméně na 30 %.

Výzva pro potravinářský sektor

Využití recyklovaných plastů v potravinářství je dnes velmi omezené. Hlavním problémem je, že většina současných recyklovaných plastů není vhodná pro balení potravin. Zároveň je nyní ekonomicky výhodnější vyrábět plastové obaly z primární suroviny než používat recyklované. Ve snaze najít řešení Nestlé nedávno vyčlenila až 50 mld. Kč na rozvoj oběhové ekonomiky s plasty. Částka bude využita na financování fondu pro start-upy vyvíjející nová obalová řešení, na výrobu recyklovaných obalů vhodných pro potravinářské účely a na rozvoj trhu s recyklovanými plasty, aby se výroba těchto plastů stala rentabilní. Do roku 2025 bude Nestlé dotovat jejich výrobu částkou 35,1 mld. Kč.

Snížení plastů v praxi. NESCAFÉ bez obalu

Snížit využívání plastů se snaží Nestlé už nyní. V současné době například testuje systém bez obalu pro výdej krmiva pro domácí mazlíčky Purina PetCare a rozpustné kávy NESCAFÉ. Výrobní závody v CZ a SK také počítají s úsporou 20 tun plastů ročně. V plánu je například ztenčit obal na tyčince Margot a další opatření.

Kontakt pro média:

Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, robert.kicina@cz.nestle.com

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328.000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Keywords ČR-EU-potraviny-nápoje-trh-plasty-firmy-Nestlé

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Business, marketing
Chemical and pharmaceutical industries
Food, gastronomy
Politics, public administration and courts

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.