Servery internetových obchodů kolabují pod zájmem koupěchtivých zákazníků

Mnoho lidí v předvánočním čase přemýšlí, jak nakoupit výhodně a zároveň nestrávit svůj volný čas běháním po obchodech. Řešením je nákup přes internet. Pro zákazníka má tento způsob nakupování mnoho výhod: snadno může porovnat cenu, nakupuje v klidu z domova, zboží je mu doručeno až do domu, má možnost zboží do 14 dnů vrátit bez udání důvodu.

Internetové obchodní domy a nákupní centra nabízejí možnost nejlevnějšího nakupování vůbec. Zboží se prodává v průměru o 10 až 40 procent levněji než v klasických kamenných obchodech. Právě tato největší výhoda způsobuje, že na začátku prosince začínají servery těchto obchodů kolabovat pod náporem zákazníků hledajících vánoční dárky pro své blízké. Například provozovatelé nákupního centra http://www.nakupnicentrum.cz, byli zaskočeni nárůstem návštěvnosti až o 300%. „V prvních dnech tohoto měsíce náš server v průběhu dne několikrát zkolaboval, až 40% zákazníků nemohlo dokončit svou objednávku v důsledku přetížení serveru.“, uvádí Martin Rozhoň, majitel společnosti. „Naše IT oddělení už ale na problému úspěšně pracuje“, dodává.

Stejné informace potvrdily i ostatní internetové obchody jako například server http://www.parfemy.cz, který je známý svou garancí nejnižších cen v ČR, má obdobné potíže. Nejinak tomu je i na serveru http://www.nabytek-forliving.cz, http://www.e-pneumatiky.cz nebo www.rucni-naradi.cz.

Je evidentní, že stále více lidí dává přednost nakupování přes internet. Jejich počáteční nedůvěra klesá a tak suma, kterou letos za nákupy utratí, bude podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) rekordních 14 miliard korun, což je o 40 procent více než v roce 2005. Největší internetoví obchodníci díky tomuto trendu mohou očekávat nárůst obratu o několik stovek procent.

Kontakt:

Mgr. Jitka Holčáková

NATURAL MEDICAMENTS s.r.o.

marketing@nakupnicentrum.cz

Keywords ČR-trh-internet-NATURAL MEDICAMENTS-PROTEXT

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Business, marketing
IT, telecommunications

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.