Směnárna budoucnosti? Online platba mobilem, vyzvednutí hotovosti po příletu nebo doručení domů

Klasické směnárny se musejí přizpůsobit digitálním trendům a stoupající oblibě plateb přes internet. K tomu, aby získání valut bylo co nejjednodušší, zatím v ČR chybí legislativa.

Mezi turisty je stále oblíbená platba hotovostí, díky níž mají přehled, kolik utratí. Proto velmi často využívají směnárny. Standardní proces, kdy turista přijde s hotovostí ve vlastní měně a vymění jí za měnu dané země, by mohl být výrazně jednodušší.

V zahraničí je běžné, že si turisté rezervují hotovost u směnárny online, zaplatí kartou a pak si jen vyberou hotovost na pobočce nebo si jí nechají doručit domů stejně jako v jiných nákupech přes web.

Online směnárny v Česku neumožňují platbu kartou. Proč?

V České republice podobnou službu nabízí například směnárny Interchange, ovšem je tu jeden podstatný rozdíl - transakci není možné uhradit platební kartou, natož si nechat valuty doručit domů. To česká legislativa nedovoluje. Zákazník si tak může pouze rezervovat hotovost za sjednaný kurz, ale stejně za ni musí při vyzvednutí na pobočce směnárny zaplatit hotovými penězi.

"V České republice rezervaci měny online zatím využívá jen zlomek našich zákazníků, přestože vidíme setrvalý vzestup. Věříme, že změna legislativy by znamenala skokový vzestup poptávky a zajištění komfortu na který jsou zákazníci zvyklý z jiných online obchodů," vysvětluje Marek Nácovský, generální ředitel společnosti Interchange. "Budoucnost směnáren je jednoznačně v online prostředí. Doufáme, že české zákony budou tyto digitální platby umožňovat," dodává Marek Nácovský.

Keywords ČR-měna-služby-firmy-Interchange Group

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Services, tourism
Finance, economics

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.