Startuje soutěž, která definuje budoucnost balení: Obal roku 2025

Iva Werbynská, ředitelka soutěže Obal roku

Prestižní soutěž Obal roku 2025, která již 32 let oceňuje výjimečná obalová řešení a podporuje inovace v obalovém průmyslu, právě zahajuje příjem přihlášek. Soutěž reflektuje aktuální vývoj, trendy a směřování celého odvětví pro výrobce obalů a obalových materiálů, designéry, producenty produktů (například potravin, kosmetiky či elektroniky) i odbornou veřejnost. Uzávěrka přihlášek je 8. srpna 2025.

Letošní ročník přináší významnou novinku – speciální kategorii zaměřenou na obaly privátních značek. Tento segment zažívá dynamický rozvoj a stává se strategickým prvkem v komunikaci hodnot retailových řetězců. „Soukromé značky už dávno nejsou jen levnou alternativou „no-name“ výrobků – stávají se klíčovým nástrojem diferenciace, loajality a budování „love brands“ pro zákazníka,“ říká Iva Werbynská, ředitelka soutěže Obal roku.

Co znamená „privátní značka“?

Privátní značka (tzv. private label) je obchodní značka, kterou vlastní konkrétní obchodní řetězec. Produkty s tímto označením jsou k dostání výhradně v dané prodejní síti. Může je vyrábět samotný řetězec nebo smluvní výrobce, který kvůli tomu ustoupí od své vlastní značky. Tento model umožňuje obchodníkům mít plnou kontrolu nad kvalitou, cenovou politikou i způsobem, jak je produkt v obchodě prezentovaný.

Soutěžní kritéria a speciální ocenění

Přihlášené obaly posuzuje odborná porota složená z předních expertů. Hodnocení zahrnuje technické zpracování, design, udržitelnost, dopad na dodavatelský řetězec a celkovou přidanou hodnotu.

Součástí soutěže jsou i speciální ocenění, mimo jiné:

  • Cena ministra životního prostředí za ekologickou inovaci,
  • Cena předsedkyně poroty za výjimečný přínos,
  • Cena udržitelnosti, která reflektuje dlouhodobou environmentální odpovědnost,
  • Packaging Print Prize za kvalitu a inovaci v tisku.

Obal jako strategický nástroj

Soutěž Obal roku zdůrazňuje, že obal již není pouhým obalem. Je to nástroj komunikace, diferenciace a odpovědného přístupu. Cílem soutěže je ocenit ta řešení, která spojují funkčnost s inovacemi, technologií a odpovědností vůči společnosti i životnímu prostředí.

Více informací o soutěži a přihlášku najdete na www.obalroku.cz.

 

O Obalovém institutu SYBA

Obalový institut SYBA sdružuje a prosazuje zájmy subjektů činných v sektoru balení, obalů, obalových prostředků, balicích materiálů, balicích strojů a také zájmy výrobců baleného zboží týkající se balení. Jedná se o sdružení firem a odborníků, kteří se podílejí na vývoji, výrobě a využívání obalů a obalových materiálů. Tento institut funguje jako platforma pro sdílení informací, vzdělávání, podporu inovací a spolupráce mezi různými aktéry v obalovém průmyslu.

 

 

 

Keywords ČR-trh-obaly-firmy-ocenění-Obalový institut SYBA

Region
Prague, Central Bohemia region and Czech Republic

Category
Business, marketing

RECEIVING PRESS RELEASES
Subscribe for free

Important notice:
Subscribers please note that material bearing the label "PROTEXT" is not part of CTK's news service and is not to be published under the "CTK" label. Protext is a commercial service providing distribution of press releases from clients, who are identified in the text of Protext reports and who bear full responsibility for their contents.