Československý výrobek, o kterém píšou NY Times, slaví 25 let

Není mnoho československých výrobků, které by se proslavily po celém světě. Akupresurní podložka Iplikátor je díky svým účinkům na zdraví jedním z nich. Letos slaví 25 let, za tu dobu pomohl statisícům lidí na celém světě, dosáhl velkého mediálního ohlasu a vznikly desítky jeho kopií.

Iplikátor prokrvuje a uvolňuje svaly

Iplikátor je zdravotnický prostředek, který účinně pomáhá na bolesti zad, svalové křeče, migrény a další potíže způsobené sedavým stylem života. Plastové hroty, které jsou přilepené na bavlněné podložce, stimulují akupresurní body, zvyšují prokrvení dané oblasti a uvolňují svaly. "Jeho užívání je jednoduché, stačí Iplikátor přiložit na bolavé místo nebo si na něj lehnout a efekt je v podstatě okamžitý. Proto ho měla v devadesátých letech v Československu skoro každá domácnost," říká majitel firmy, která podložku vyrábí, Valentín Dikarev.

Inovace podložky odstartovala jeho úspěch

V roce 1993 se podložka dočkala inovace. Režné plátno nahradila bavlna, přidala se molitanová výplň a nafukovací vložka, nová podložka z plastu usnadnila údržbu a hygienu. Právě možnost vložení nafukovací vložky, díky které se podložka přizpůsobí prohnutí páteře v bederní a krční oblasti, udělala z Iplikátoru hit. Začal se ve velkém prodávat po celém světě.

Světová popularita Iplikátoru

“Úspěchu Iplikátoru si všimli i zahraniční výrobci a inovovaný model použili jako vzor ke kopírování. Vzniklo tak několik výrobků, které napodobují československý patent,” říká Dikarev. Napodobeniny Iplikátoru, pocházející zejména z Číny a Indie, se pod různými názvy začaly díky své popularitě objevovat ve světových médiích. Prostor jim věnovaly New York Times a různá televizní show. Kopie podložky se umisťují v žebříčcích nejoblíbenějších dárků a získávají kladné recenze na mnohých blozích.

První zemí, kde se falzifikáty objevily, bylo Švédsko. Pod názvem Shakti-mat se zde podle novin Metro stal dárkem roku 2009. Ten samý rok se pak Shakti-mat zapsala do Guinnessovy knihy rekordů, když na hromadnou meditaci v parku ve Stockholmu dorazilo okolo tří tisíc vlastníků podložky. Podložka se tak kromě vlivu na zdraví prokázala jako velmi vhodná pro relaxaci.

Zdravotní nástrahy falzifikátů

Mezi originálním Iplikátorem a jeho kopiemi existuje několik zásadních rozdílů. Patentovaný Iplikátor je již od začátku vyráběn z netoxického plastu ve slovenských Košicích, splňuje legislativní požadavky EU, je u něho otestován účinek množství a rozmístění hrotů a nespočet klinických testů dokládá jeho vliv na lidské zdraví.

Oproti tomu padělky nesplňují hygienické normy, hrozí u nich přítomnost toxických lepidel, plastů a barviv. Jejich původ je obtížně dohledatelný a počet shluků hrotů a jejich umístění je libovolné. “Přitom pozměněním hustoty a špičatosti hrotů postrádají falzifikáty původní účinek podložky,” upřesňuje majitel patentu na Iplikátor a dodává, že od roku 1990, kdy začal podložku vyrábět, ještě nezaznamenal žádné negativní ohlasy.

Iplikátor doporučují doktoři

“Ihned po použití podložky je pozorovatelné okamžité zlepšení stavu pacienta. Jednorázové i opakované použití je efektivní,” potvrzuje doktor Gustáv Solár z Centra akupunktury. "Chvíli po použití Iplikátoru pocítíte příjemný hřejivý pocit a uvolnění,” doplňuje doktor Tomáš Kilian z Rehamedica.

Slavná podložka se vrací do Česka

Iplikátor slaví 25 let od zahájení výroby a jeho cílem v nejbližší budoucnosti je velkolepý návrat do českých a slovenských domácností. “Bude k dostání na webových stránkách www.iplikator.cz nebo v prodejnách zdravotnických potřeb,” dodává výhradní dodavatel pro Českou republiku Jan Krásný.

Kontakt:

Jan Krásný, jednatel

IPLIKATOR s.r.o.

Tel.: +420 722 400 800

Email: info@iplikator.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-zdraví-trh-firmy-IPLIKATOR

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
Zdravotnictví

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.