Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou. O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s často vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.
„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.
Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.
Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.
Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.
Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.
"Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.
Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:
- výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel B2C mediální partneři:
- tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelství
- rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio
- instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV internetový portál JenŽeny.cz B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE
Speciální partneři:
- Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| ALKOHOL | BOŽKOV | Stock Plzeň-Božkov |
| BALENÉ VODY | MAGNESIA | Mattoni 1873 |
| ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SAVO | Unilever ČR |
| ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY | LINDT | Lindt & Sprüngli |
| DÁMSKÁ HYGIENA | ALWAYS | Procter & Gamble Czech Republic |
| DEKORATIVNÍ KOSMETIKA | DERMACOL | Dermacol |
| DĚTSKÁ VÝŽIVA | HIPP | Hipp Czech |
| DĚTSKÉ PLENY | PAMPERS | Procter & Gamble Czech Republic |
| E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK | IQOS | Philip Morris ČR |
| FUNKČNÍ NÁPOJE | ISOSTAR | Esatrade |
| HOLENÍ | GILLETTE | Procter & Gamble Czech Republic |
| HRAČKY FIGURKY | IGRÁČEK | EFKO-karton |
| KONDOMY | DUREX | Reckitt Benckiser (ostatní) |
| KOŘENÍ | VITANA | Orkla Foods Česko a Slovensko |
| KRMIVA PRO KOČKY | WHISKAS | Mars Czech |
| KRMIVA PRO PSY | BRIT | Vafo Praha |
| MASO A UZENINY | KOSTELECKÉ UZENINY | Kostelecké uzeniny |
| PIVO A PIVNÍ NÁPOJE | PILSNER URQUELL | Plzeňský Prazdroj |
| PRACÍ PROSTŘEDKY | ARIEL | Procter & Gamble Czech Republic |
| PRIVÁTNÍ ZNAČKY | PENNY | Penny Market |
| PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | JAR | Procter & Gamble Czech Republic |
| STAVEBNICE | LEGO | LEGO Trading |
| SYCENÉ NEALKO NÁPOJE | KOFOLA | Kofola ČeskoSlovensko |
| TABÁKOVÉ VÝROBKY | MARLBORO | Philip Morris ČR |
| TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA | NIVEA | Beiersdorf |
| VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET | Nestlé Česko |
| VÍNA | TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE | Templářské sklepy Čejkovice |
| VLASOVÁ KOSMETIKA | HEAD & SHOULDERS | Procter & Gamble Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| ČERPACÍ STANICE | TANK ONO | Tank ONO |
| E-SHOP S POTRAVINAMI | ROHLÍK.CZ | Velká pecka |
| HOBBYMARKETY | OBI | OBI |
| OČNÍ OPTIKY | GRANDOPTICAL | GrandVision CZ |
| PARFUMERIE | NOTINO | Notino |
| PRODEJCI DROGERIE | DM DROGERIE | dm drogerie markt |
| PRODEJCI ELEKTRA | DATART | HP Tronic Zlín |
| PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ | RŮŽOVÝ SLON | Růžový slon |
| PRODEJCI KNIH | KNIHY DOBROVSKÝ | DOBROVSKÝ |
| PRODEJCI LÉČIV | DR. MAX | Česká Lékárna Holding |
| PRODEJCI NÁBYTKU | IKEA | IKEA Česká republika |
| PRODEJCI OBUVI | DEICHMANN | Deichmann-Obuv |
| PRODEJCI ODĚVŮ | H&M | H&M Hennes & Mauritz CZ |
| PRODEJCI POTRAVIN | LIDL | Lidl Česká republika |
| PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA | SUPER ZOO | Plaček Group |
| PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY | YVES ROCHER | YVES ROCHER |
| PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ | SPORTISIMO | Sportisimo |
| PRODEJCI ŠPERKŮ | SWAROVSKI | Swarovski Bohemia |
| Q-COMMERCE | Foodora | Delivery Hero Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| BALÍKOVÉ SLUŽBY | ZÁSILKOVNA | Zásilkovna |
| BANKY | ČESKÁ SPOŘITELNA | Česká spořitelna |
| CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY | ČEDOK | Čedok |
| DODAVATELÉ ENERGIÍ | SKUPINA ČEZ | Skupina ČEZ |
| JAZYKOVÉ ŠKOLY | BRITISH COUNCIL | BRITISH COUNCIL |
| KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY | MEDICOM CLINIC | Medicom Clinic |
| KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA | SIKO | SIKO KOUPELNY |
| OČNÍ KLINIKY | GEMINI | Gemini oční klinika |
| POJIŠŤOVNY | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
| POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB | ČESKÉ DRÁHY | České dráhy |
| POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB | T-MOBILE | T-Mobile Czech Republic |
| QUICK-SERVICE RESTAURANT | MCDONALD'S | McDonald's Česká republika |
| REALITNÍ KANCELÁŘE | M&M REALITY | M&M reality holding |
| SÁZKOVÉ KANCELÁŘE | TIPSPORT | Tipsport |
| SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ | EUC | EUC |
| SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ | SROVNEJTO.CZ | Srovnejto.cz |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| DERMOKOSMETIKA | VICHY | L'Oréal Česká republika |
| DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | SUDOCREM | Teva Pharmaceuticals CR |
| DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY | RAKYTNÍČEK | TEREZIA COMPANY |
| DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU | PREVENTAN | Neuraxpharm Bohemia |
| PÉČE O OČI | VISINE | Kenvue |
| PROBIOTIKA | BIOPRON | Stada Pharma CZ |
| PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | Reckitt Benckiser (pharma) |
| PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | VOLTAREN | Haleon |
| PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN | Teva Pharmaceuticals CR |
| PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | GREEN - SWAN PHARMACEUTICALS CR |
| PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE | CANESTEN | Bayer |
| PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ | URINAL | Stada Pharma CZ |
| PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | Stada Pharma CZ |
| PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | Kenvue |
| PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY | RENNIE | Bayer |
| VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO | Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
| VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | Opella Healthcare Czech |
| VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP | Opella Healthcare Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:
| KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
| BETONOVÉ PRVKY | BEST | BEST |
| ČÍSTIČKY VZDUCHU | IONIC-CARE | HÖGNER |
| ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ | BOSCH | Robert Bosch odbytová |
| FASÁDNÍ SYSTÉMY | WEBER | Saint-Gobain Construction Products CZ |
| MALÉ SPOTŘEBIČE | ETA | ETA |
| MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA | PATTEX | Henkel ČR |
| OSOBNÍ AUTOMOBILY | ŠKODA | Škoda Auto |
| PNEUMATIKY | BARUM | Continental Barum |
| ROBOTICKÉ VYSAVAČE | ROWENTA | Groupe SEB Česká republika |
| STŘEŠNÍ KRYTINY | BMI BRAMAC | BMI střešní a hydroizolační systémy |
| STŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A PŘÍSLUŠENSTVÍ | THULE | Thule |
| VODOVODNÍ BATERIE | GROHE | GROHE ČR |
| ZAHRADNÍ TECHNIKA | MOUNTFIELD | Mountfield |
| ZDICÍ MATERIÁLY | YTONG | Xella CZ |
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Zdroj: Atoz Marketing Services




